Najczęstsze powody wizyt u ginekologa

Bardzo częste są dokuczliwe dolegliwości związane z pojawianiem się stanów zapalnych w okolicach intymnych, a także niepokoje kobiet związane z okresem menstruacji, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego, bolesne miesiączkowanie, zaburzenia cyklu.

Najczęstsze powody wizyt u ginekologa

Schorzenia te powodują zachwianie naturalnych biologicznych rytmów kobiety. endokrynologiaStany zapalne okolic intymnych objawiają się pieczeniem, swędzeniem, upławami oraz bolesnością przy współżyciu.

Zakażenie bakteryjne ma zazwyczaj charakter grzybiczy lub jest wywołane rzęsistkiem.

Drobnoustroje są przenoszone drogą płciową, a czynnikiem sprzyjającym rozwojowi bakterii jest niedostateczna higieny, miesiączka, środki antykoncepcyjne oraz przyjmowanie antybiotyków.

Wybór leków jest szeroki: globulki, tabletki lub maści dopochwowe. Zespół napięcia przedmiesiączkowego to liczne objawy występujące w okresie 7-10 dni przed miesiączką.

Z różnym natężeniem u 60 % kobiet występują następujące dolegliwości:

drażliwość, zmęczenie, obniżenie energii, trudności w skupieniu uwagi, zwiększony apetyt, obrzęk i ból sutków, wzdęcia, bóle krzyża i inne.

Objawy ustępują z początkiem krwawienia miesiączkowego.

Przyczyny nie są do końca wyjaśnione. Zespół bolesnego miesiączkowania dotyczy zwłaszcza dziewcząt w okresie dojrzewania. Głównie są do bóle o charakterze skurczowym, w okolicach krzyża i w podbrzuszu. Czasami mogą dołączyć się także nudności i wymioty, bóle i zawroty głowy, omdlenia. Czasem odpowiedzialność z taki stan leży po stronie wad w budowie anatomicznej.

Ginekolog - Endokrynolog - Lekarz specjalista